Page 1 of 1

Neuen Ticketing-Tool für SAP

PostPosted: Wed Aug 26, 2015 12:09 pm
by Franka1997
Hallo Zusammen,

Es gibt einen neuen Ticketing-Tool für SAP. Es nennt sich STA Ticket System.

Man kann damit Fehlerreports im SAP erstellen. Und das Programm fügt alle Laufzeitinformationen automatisch hinzu:
- System und Mandant
- Benutzer und Sprache
- Programm Name, Transaktions Code, Dynpro Nummer, Subscreen Nummer, usw.
- Werte aus Dynpro-Feldern (Werte auch von Selektions-Bildern)
- Und vieles mehr...

Das Programm kann automatisch folgendes anfügen:
- SU53 Report
- Kurz-Dump
- Verknüpfung zur relevante Transaktion
- Bildschirmkopie

Man kann Ticktes in PDF- oder Word-Format generieren, als email oder an externen Ticketverwaltungs System senden (z.B. Zendesk).

Siehe Videos auf Youtube: http://youtube.com/c/StatechnologiesKft
Mehr Infos unter: http://sta-technologies.com/products/ticket-system/

LG,
Tamas

Re: Neuen Ticketing-Tool für SAP

PostPosted: Fri Nov 13, 2015 1:30 pm
by Toprak2964
Hi Tamas!

Danke für den Link und die kurze Zusammenfassung.
Hast du selbst schon Erfahrung mit dem Tool sammeln können?

lg Benj

Re: Neuen Ticketing-Tool für SAP

PostPosted: Tue Nov 17, 2015 3:40 pm
by Franka1997
Hi Benj,

Actually, I'm the development lead for that product, so I have quite a bit of experience with it :) A colleague helped me with translating my previous post to German but he is not available at the moment, so I hope you speak English :)

There are some nice updates regarding the product like:
- out-of-the-box integration with ServiceNow and i-net HelpDesk (customers already using it)
- Enterprise Portal support, so tickets can be created from Portal too.
- out-of-the-box integration with SAP Solution Manager Service Desk, meaning that if you already use SolMan for ticketing, STA Ticket System can add its unique attachments (the generated PDF with screen field values etc, SU53 output, short dump, screenshot etc.) to the SolMan tickets.

If you have any questions, let me know!

Cheers,
Tamás